עיריית באקה אל גרבייה
מכרז מס’ 2022 /53 – פומבי
תואר התפקיד: סגן מנהל אגף כספים ממונה הכנסות ומנהל מחלקת תקציבים
אחוז משרה: 100% משרה
דירוג שכר : מתח דרגות 10-12 בדירוג המנהלי או 38-40 בדירוג מח”ר או לחלופין העסקה עפ”י חוזה אישי בכפוף לאישור משרד הפנים ותקציב הרשות המקומית.
תיאור התפקיד: אחראי על התנהלות כספית שוטפת של העירייה, בניית התקציבים לשלל האגפים השונים תוך כדי חלוקה ואיזון נכונים, פיקוח וניהול התקציבים השונים , מניעת חריגות ומתן מידע שוטף לגורמים הרלוונטיים.
תחומי אחריות:
- הכנת תקציב עירייה הכולל:
- ב. הכנת התקציב הרגיל בכל שנת כספים בכפוף למסמך הנחיות להכנת התקציב ליחידות השונות.
- ג. הכנת תוכניות פיתוח (תב”ר) שנתית ורב שנתית בכפוף לנוהל ממוחשב להגשת בקשה לתקצוב תב”ר אשר משרת את הגזברות ואת שאר אגפי העירייה.
- ד. עדכון התקציב הרגיל בהתאם להחלטות ועדת הכספים, מועצה והנהלת העירייה.
- ה. שליטה על תקציב ההוצאות ובקרת חריגות מהמסגרת המאושרת.
- ו. הספקת מידע כספי זמין ואמין להנהלת העירייה לגורמים חיצוניים.
- ז. ביצוע עבודה אינטנסיבית מול המשרדים הממשלתיים.
- ח. בדיקת הזמנות כנגד הרשאות ודיווח למשרדי ממשלה.
- ט. הכנת צפי תקבולים חודשי ממשרדי ממשלה ומגורמים אחרים לצרכי תזרים מזומנים.
- י. הקצאת ומיצוי הכנסות המתקבלות ממשרדי ממשלה.
- יא. מעקב שוטף אחר הכנסות והוצאות.
- יב. פיתוח מקורות הכנסה לעבודת האגפים בשיתוף עם מנהל האגף.
- יג. ליווי ההתקשרויות באגף בשיתוף עם אגף הרכש וההתקשרויות ומטה הגזברות.
- יד. ריכוז עבודת ועדת הכספים.
- טו. הקטנת הגרעון הזמני הבלתי רגיל.
- טז. שליטה של המנהלים הכספיים על תקציב האגף כולל שכר ותקציב רוחב.
- סיוע לגזבר העירייה בניהול הגזברות ובתכנון המדיניות.
- א. מילוי מקום גזבר העירייה בהיעדרו.
- ב. סיוע במיפוי כלל הפעולות הנדרשות לביצוע עבודת הגזברות.
- ג. סיוע בגיבוש תכנית העבודה, כולל לוחות זמנים, יעדים ויעדי ביניים.
- ד. ביצוע תפקידים שונים בהתאם להוראות גזבר העירייה.
- פיקוח בקרה ומעקב על ביצוע העבודה השוטפת בגזברות.
- א. מעקב אחר ביצוע הנחיות גזבר העירייה.
- ב. פיקוח על ההתקדמות בביצוע התכניות בהתאם למדדי הביצוע.
- ג. הנחיית עובדי בגזברות בנוגע לביצוע תכנית העבודה.
- ד. עדכון מטרות התכנית בהתאם להתפתחויות) בכפוף לאישור הגזבר).
- תכנון הכנסות העירייה וריכוז ניהול ופיקוח על הטיפול בהכנסות העירייה.
- א. הכנת תחזית הכנסות העירייה.
- ב. מעקב והנחיית טיפול בהשגת תקציבים והכנסות עירוניות.
- ג. ניהול ופיקוח על מחלקות עירייה המטפלות בהכנסות העירייה – מחלקות ארנונה וגבייה.
- ד. הנחיית מנהלי מחלקות בביצוע פעולות משלימות ומתקנות לעמידה ביעדים.
- ה. מתן הנחיות לטיפול מקצועי וניהולי נכון.
- ו. פיקוח ובקרה על ביצוע העבודה השוטפת במחלקה.
- ניהול מחלקת התקציבים
- א. הנחיית עובדי המחלקה בביצוע המטלות.
- ב. הגדרת מטרות המחלקה תוך שימוש בסטנדרטים ספציפיים וברי מדידה.
- ג. ניסוח תכנית פעולה הכוללת מטרות ויעדים, אמצעים למימושם, תחומי אחריות ומערכת בקרה.
- ד. מיפוי כלל הפעולות הנדרשות לביצוע עבודת המחלקה.
- ה. הצגת מדיניות הרשות לעובדי המחלקה והנחייתם בביצוע המטלות.
- ו. הנחית עובדי המחלקה בנוגע לגיבוש תכנית העבודה, כולל לוחות זמנים, יעדים ויעדי ביניים.
- ז. עדכון מטרות תכנית העבודה בהתאם להתפתחויות.
- ח. הגדרת מבנה המחלקה, כולל חלוקת אחריות וסמכויות.
- ט. הקצאת משאבים וכלים נוספים הדרושים לביצוע עבודת המחלקה.
- י. ווידוא ביצוע ההנחיות.
כפיפות ארגונית: גזבר העירייה ו/או מנכ”ל העירייה ו/או ראש העיר
דרישות סף לתפקיד:
השכלה: בעל תואר אקדמי שנרכש במוסד המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, או שקיבל הכרה
מהמחלקה להערכת תארים אקדמיים בחוץ לארץ, באחד מהתחומים הבאים:
חשבונאות, כלכלה, מינהל עסקים או סטטיסטיקה.
או
תעודת רואה חשבון בתוקף.
ניסון מקצועי:
- ארבע שנות ניסיון בתחום העיסוק הרלוונטי
ניסיון ניהולי: שנתיים ניסיון בניהול צוות עובדים מקצועיים בכפיפות ישירה.
שפות: עברית ברמה גבוהה.
יישומי מחשב: היכרות עם תוכנות הOFFICE-.
תכונות אישיות: אמינות ומהימנות אישית, יצירתיות וחדשנות, יוזמה ומעוף, קפדנות ודייקנות בביצוע, ערנות ודריכות, הבנה ותפיסה, כושר למידה, סדר וניקיון, מרץ ופעלתנות, שקדנות וחריצות, יכולת התבטאות בכתב ובע”פ .
כישוריים אישיים: כושר עבודה בצוות, יכולת להנעת עובדים ,יכולת ארגון ותכנון, יכולת תיאום, פיקוח ובקרה, נשיאה באחריות, יכולת ייצוג הרשות בפני גורמים חיצוניים.
מצב תפקיד: התמודדות עם לחץ ושחיקה, טיפול בו זמנית במספר נושאים, התמדה, יכולת פתרון בעיות.
מאפייני העשייה הייחודיים בתפקיד
- בקיאות בשיטות הניהול הפיננסי הנהוגות בשלטון המקומי, בשיטות התקצוב השונות ובהנהלת חשבונות.
- בקיאות בשיטות העבודה של היחידות הכספיות של משרד הפנים הייעודיים ובדרישותיהן.
- ייצוגיות
- שירותיות
- סדר וארגון
- יכולת הובלה
- עבודה בשעות בלתי שגרתיות
הגשת מועמדות : על המועמדים במכרזים למלא טופס בקשה למשרה פנויה , במידה ויש למועמד כלשהו עבר פלילי , יש לקבל התייחסות היועמ”ש של הרשות ליכולתו לשמש בתפקיד . במידה ואחד קרוב משפחה כהגדרתו בחוק , יש להעביר ההכרעה לוועדת השרות ע”פ סעיף 174 א’ לפקודת העיריות.
הנחיות כלליות:
- על המעוניינים להגיש את המסמכים הרלוונטיים בצירוף שאלון אישי / בקשה למשרה פנויה .
- את הטפסים ניתן לקבל באתר העירייה baqa.co.il( טפסים).
- יש לשים את המסמכים הרלוונטיים במעטפה סגורה.
- המודעה הינה בלשון זכר אך הינה מיועדת לגברים ונשים כאחד.
- זכותו של מועמד עם מוגבלות לקבל התאמות הנדרשות לו מחמת מוגבלותו בהליכי הקבלה
בעבודה.
- תינתן עדיפות למועמד המשתייך לאוכלוסייה הזכאית לייצוג הולם שאינה מיוצגת כנדרש בקרב עובדי העירייה, אם המועמד הוא בעל כישורים דומים לכישוריהם של מועמדים אחרים.
- למשרה זו נדרש מבחן הערכה במכון מיון
לוח הזמנים :
יש למסור את הטפסים עד ליום 08.01.2023 בשעה 12:00 בצהרים בלשכת מנכ”ל העירייה.
בכבוד רב
ראיד דקה
ראש העיר