מודעה על משרה פנויה
בעיריית באקה אלג’רבייה
המודעה הינה בלשון זכר אך הינה מיועדת לגברים ונשים כאחד
תואר התפקיד: מנהל/ת בית ספר תיכון אלנג’אח (המשרה הינה מילוי מקום מנהל לשנה”ל התשפ”ה 2024/2025 )
היקף המשרה: 100%
דרישות התפקיד: בהתאם ובכפוף לחוזרי מנכ”ל משרד החינוך למשרות ניהול.
השכלה אקדמית :
השכלה אקדמית – תואר שני אקדמי מוכר ממוסד להשכלה גבוהה מהארץ או ממוסד להשכלה גבוהה מחו”ל אשר קיבל אישור שקילות מהגף להערכת תארים אקדמיים מחו”ל.
השכלה פדגוגית : נדרשת אחת מהתעודות הבאות:
- מורה מוסמך בכיר לחינוך העל ־ יסודי.
- תעודת הוראה לחינוך על־ יסודי ממוסד מוכר להכשרת עובדי הוראה.
- רישיון הוראה קבוע בחינוך העל ־יסודי או רישיון לעיסוק בהוראה לעל ־יסודי
- תעודת הוראה אוניברסיטאית ממוסד אקדמי בארץ לחינוך העל ־יסודי.
הערות:
- תעודת בוגר בית ־ הספר “מנדל” למנהיגות חינוכית תוכר כעונה על הדרישה לתעודת הוראה.
- לעניין זה לא יוכר רישיון בייעוץ חינוכי כעונה על אחת חלופות אלה.
- תעודת התמחות למורי מורים אינה עונה על הדרישה.
הכשרה לניהול בית ספר :
- בשנה”ל תשפ”ד, למשרות שתאוישנה בשנה”ל תשפ”ה,יידרשו המנהלים שימונו לתפקידם בהליך מכרזי או במינוי בפועל, ללמוד בתוכנית החדשה להכשרת מנהלים מכהנים
להלן: תוכנית ההכשרה החדשה למנהלים מכהנים.
- ההכשרה תחל טרם הכניסה לתפקיד אליו נבחרו, ותתקיים במהלך הקיץ ובמהלך שנת עבודתו הראשונה של המנהל .
- עובד הוראה שנבחר לתפקיד מנהל בית ספר, ולא השלים את מלוא חובותיו במסגרת תוכנית ההכשרה החדשה למנהלים מכהנים, יידרש לסיים את חובותיו במלואן עד
לסיום התוכנית. מנהלים, שיתמנו לניהול לאחר תום מועד ההכשרה- טרום תפקיד,ילמדו
את היקף השעות בימי השלמה מרוכזים שייערכו במכון אבני ראשה, בסמוך לכניסתם
לתפקיד וכן על ידי מוסדות ההכשרה במהלך השנה .
הפטורים מדרישה זו הם:
- מסיימי תוכנית ההכשרה לניהול בית ־ ספר – תעודת סיום של התוכנית להכשרת מנהלים לבתי־הספר של אבני ראשה.
- בעלי תואר שני במינהל החינוך או תואר שני בניהול ובארגון מערכות חינוך שהחלו לימודיהם לתואר שני במינהל החינוך או בניהול וארגון מערכות חינוך עד שנת הלימודים תשע”א כולל. לעניין זה יודגש כי עובדי הוראה אלה יהיו כאמור פטורים מלימודים בתוכנית ההכשרה החדשה, אם נבחרו לתפקיד בשנת הלימודים תשפ”ד לקראת שנת הלימודים תשפ”ה בלבד. לפיכך, ולמען הסר ספק, אלה שייבחרו לתפקיד מנהל מוסד חינוך בשנת הלימודים תשפ”ה לקראת תשפ”ו, לא יהיו פטורים מחובת ההכשרה במסגרת תוכנית ההכשרה החדשה.
- בעלי תעודת סיום של אחת מהתוכניות להכשרת מנהלים בארץ לבוגרים, אשר סיימו את לימודיהם בתוכניות להכשרת מנהלים של משרד החינוך במוסדות האקדמיים שקדמו
לתוכנית החדשה של מכון “ההכשרה של אבני ראשה.
- בעלי תעודת זכאות לתואר אקדמי שני ייעודי במנהיגות בית ספרית לבוגרים, אשר סיימו את לימודיהם בשנת תשס”ט (להלן “תוכנית הפיילוט” באוניברסיטאות תל אביב
ובר אילן ובמכללת אחווה.
- מי שבעת הצגת המועמדות מכהן בפועל כמנהל בית ־ ספר יסודי, חטיבת ביניים, על- יסודי עד כיתה י”ב ועד בכלל רשמי או מוכר שאינו רשמי המפוקח על־ ידי משרד החינוך,
והוא עומד בתנאים הבאים:
- בתשפ”ד משמש כמנהל במשך שלוש שנים לפחות ברצף.
- שנות הניהול הוכרו לו כוותק בניהול.
- אין חוות דעת שלילית על אופן תפקודו כמנהל, והוא עומד ביתר תנאי הסף לתפקיד מנהל.
ניסיון בהוראה:
נדרש ניסיון בהוראה בפועל חמש שנים לפחות בבתי ־ ספר יסודיים או על ־ יסודיים (בכיתות א’-י”ב ועד בכלל) המפוקחים על-ידי משרד החינוך, בהיקף המזכה בוותק בהוראה. לעניין זה, ניסיון בהוראה יוכר רק בגין הוראה בפועל במוסד חינוך כאמור, ורק הוראה שהוכרה כוותק בהוראה על-ידי משרד החינוך. לא יוכר ניסיון בהוראה שלא במסגרות שצוינו לעיל, כגון: מרצה או מתרגל באוניברסיטה או במכללה, רכז פר”ח, עבודה במסגרת תל”ן בחינוך הרשמי או תוכנית קרב וכיוצא באלה.
כישורים אישיים:
- היכרות עם מאפייניו הייחודיים של בית ־הספר בעקבות ניסיון בהוראה בבית ־ספר זה או בכל אופן אחר, ובכלל זה השתתפות בהשתלמויות בתחום בית הספר.
- יכולת לתכנן תמונת עתיד של בית הספר ולבנות תוכנית עבודה יישומית בשיתוף עם צוות בית הספר.
- יכולת להניע צוות לעבודה ולמטרה משותפת.
- יכולת לעבוד בצוות ולשתף פעולה.
- יכולת להציב את הפרט במרכז תוך הבנת הצרכים הפיזיים, הקוגניטיביים והרגשיים שלו ולפעול לשוויון חברתי ולקידום כל תלמיד ועובד הוראה שבאחריותו.
- ניסיון בהוראה לתלמידים עם צרכים ייחודיים.
- ידיעת החוק ובקיאות בהוראות משרד החינוך בתחומי פעילותו של בית ־הספר.
- יכולת לנהל קשרים חיוביים ופוריים בין בית ־ הספר לקהילה.
- יכולת לקיים קשרים עם מוסדות ממשלתיים ועם רשויות ציבוריות.
- יכולת הבעה טובה בכתב ובעל ־ פה בשפה העברית בבתי ־ספר שבהם שפת ההוראה אינה עברית, נדרשת יכולת הבעה טובה גם באותה שפה.
- ידע מנהלי בניהול משרד, חשבונות וכספים של מוסד חינוכי.
- יכולת לבנות תוכנית פעילות פדגוגית וארגונית מתוקצבת על בסיס נתונים.
- יכולת לבנות תוכנית לימודים בית ספרית על בסיס תוכנית לימודים רשמית.
תנאי העסקה ושכר: דירוג הוראה .
כפיפות: מנהל מחלקת חינוך .
הערה מיוחדת למודעה :
המשרה התפנתה בטווח זמן קצר שלא אפשר ליציאה למכרז ואיוש המשרה באופן קבוע בשנת הלימודים שבפתח, מדובר בהעסקה זמנית במילוי מקום לשנת לימודים אחת התשפ”ה 2024/2025 , כאשר המשך ההעסקה יהיה מותנה בקבלה במכרז כדין, וכי המועמד שיבחר יועסק בחוזה קצוב בזמן לשנת לימודים אחת בלבד.
הגשת מועמדות :
על המועמדים במכרזים למלא :
טופס בקשה למשרה פנויה במידה ויש למועמד כלשהו עבר פלילי , יש לקבל התייחסות היועמ”ש של הרשות ליכולתו לשמש בתפקיד . במידה ואחד קרוב משפחה בהגדרתו בחוק , יש להעביר ההכרעה לוועדת השירות ע”פ סעיף 174 א’ לפקודת העיריות.
המועמד יצרף לבקשתו שאלון איתור חשש לניגוד עניינים וכן הצהרת העדר קרבה משפחתית, אישור המשטרה לפי החוק למניעת העסקת עברייני מין במוסדות מסוימים, טופס הסכמה בעניין מרשם פלילי.
הנחיות כלליות:
- על המעוניינים להגיש את המסמכים הרלוונטיים בצירוף שאלון אישי / בקשה למשרה פנויה.
- את הטפסים ניתן לקבל באתר העירייה baqa.co.il ( טפסים).
- יש לשים את המסמכים הרלוונטיים במעטפה סגורה.
- המודעה הינה בלשון זכר אך הינה מיועדת לגברים ונשים כאחד.
- הליך המיון יבוצע רק למועמדים העונים על תנאי הסף של המכרז והגישו מועמדותם בפרק הזמן שנקבע לכך.
- העמידה בתנאי הסף תיבחן לפי אסמכתאות בלבד ואין די בקורות החיים להוכיח עמידה בתנאי סף.
- זכותו של מועמד עם מוגבלות לקבל התאמות הנדרשות לו מחמת מוגבלותו בהליכי הקבלה בעבודה.
- תינתן עדיפות למועמד המשתייך לאוכלוסייה הזכאית לייצוג הולם שאינה מיוצגת כנדרש בקרב עובדי העירייה, אם המועמד הוא בעל כישורים דומים לכישוריהם של מועמדים אחרים.
לוח הזמנים :
- יש למסור את הטפסים עד ליום 25.08.2024 בשעה 12:00 בצהרים באגף משאבי אנוש בעירייה .
- מסירת המסמכים למועמדות תהיה במסירה ידנית בלבד ,כל בקשה שתוגש בכל דרך אחרת תיפסל על הסף.
בכבוד רב
ראיד דקה ראש העיר