תיאור התפקיד: תחומי אחריות:ניהול תחום הגבייה ברשות , גביית ארנונה, אגרות והיטלים .
קביעת שומות ארנונה וניהול מערך חיובי הארנונה
ניהול כספי של מערך הגבייה.
פירוט הביצועים והמשימות העיקריות, הנגזרים מתחומי האחריות:
ניהול תחום הגבייה ברשות:
סיוע בגיבוש מדיניות המסים של הרשות המקומית.
הוצאה לפועל של מדיניות הרשות המקומית בתחום הגבייה.
הנחיה ופיקוח על מתן השירות במחלקת הגבייה לאזרחים, לרבות ייזום ויישום של
שיטות מתקדמות למתן שירות יעיל ואיכותי לקהל הפונים.
ניהול מערך האכיפה המנהלי והמשפטי, פיקוח ובקרה על תהליכי עבודה באכיפת הגבייה,
פיקוח על עבודת חברת גביה.
עריכת דו”חות סטטיסטיים תקופתיים וניתוח מגמות
הכנת תכנית העבודה של מחלקת הגבייה.
הכנת דו”חות ומאזנים רבעוניים ושנתיים.
מתן חוות דעת בתחום ניהול הגבייה, הגברת הפיקוח והאכיפה על התחום.
אישור וחתימה על צווים לביצוע פעולות אכיפה מנהליות בהתאם לפקודת המסים )גבייה)כגון עיקולי צד ג, חקירות, עיקול מיטלטלין ועוד(.הכנת תיקים לחובות מסופקים וניהול תהליכי הסדרי פשרה ומחיקת חובות.
פיקוח על שליחת הודעות החיוב לנישומים, והסברתן לנישומים.
הגברת מודעות לשיטות גבייה שונות, כגון הוראת קבע בבנק ותשלום שנתי מראש.
בקרה על מערך המחשוב ביחידה וייזום שיפורו מעת לעת.
2.קביעת שומות ארנונה וניהול מערך חיובי הארנונה
תכנון מערך החיובים השנתיים והתקופתיים בגין הארנונה, ופיקוח על ביצועו.
הכנת צו ארנונה והצגתו בפני הגזבר לקראת העלאתו לדיון במועצה.
בדיקה ואישור של הנחות בארנונה.
מתן תשובות להשגות בהתאם לחוק הרשויות המקומיות )ערר על קביעת ארנונהכללית.הכנת תיקים לוועדות ערר ולבית משפט בתחומים שבאחריותו.
ייזום בדיקות וסקרי נכסים ברחבי הרשות המקומית.
יישום תוצאות סקרי הנכסים.
ניהול עובדי מחלקת גביה.
3. ניהול כספי של מערך הגבייה:
א.הכנת דו”חות ומאזנים, חודשיים, רבעוניים ושנתיים.
ב.ניהול הקשרים עם ספקי השירותים בתחום האכיפה.
ג.ניהול כספים והתחשבנות עם ספקי השירותים בתחום האכיפה.
ד.הכנת דוחות לפי דרישות גזבר העירייה.
ה.הכנת דוחות לפי דרישות מבקר משרד הפנים.
כפיפות ארגונית: גזבר העירייה
דרישות סף לתפקיד:
השכלה וניסיון מקצועי :
בעל תואר אקדמי, שנרכש במוסד המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה או שקיבל הכרה מהמחלקה להערכת תארים אקדמיים בחוץ לארץ בתחומים כלכלה, מנהל עסקים או חשבונאות ,משפטים או סטטיסטיקה.
או בעל תעודת רואה חשבון בתוקף.
ניסיון מקצועי של 4 שנים לפחות, שנרכש במהלך 7 השנים האחרונות שקדמו למועד האחרון להגשת הצעות למכרז, בתחום הגבייה, הכספים והגזברות.
ניסיון ניהולי:
לפחות 3 שנות ניסיון בניהול 3 עובדים ויותר בתחום הכספים או הגבייה, או כגזבר או כסגן גזבר
ברשות מקומית כלשהי, או כמנהל יחידת הגבייה ברשות מקומית כלשהי, או כסגן מנהל יחידת
הגבייה ברשות מקומית ברמה א’; או שכיהן בתפקיד במגזר הציבורי שמתח דרגותיו 38-40 ומעלה.
תכונות אישיות: אמינות ומהימנות אישית, יצירתיות וחדשנות, יוזמה ומעוף, קפדנות ודייקנות בביצוע, ערנות ודריכות, הבנה ותפיסה, כושר למידה, סדר וניקיון, מרץ ופעלתנות, שקדנות וחריצות, יכולת התבטאות בכתב ובע”פ .
כישורים אישיים: כושר עבודה בצוות, יכולת להנעת עובדים ,יכולת ארגון ותכנון, יכולת תיאום, פיקוח ובקרה, נשיאה באחריות, יכולת ייצוג הרשות בפני גורמים חיצוניים.
מצב תפקיד: התמודדות עם לחץ ושחיקה, טיפול בו זמנית במספר נושאים, התמדה, יכולת פתרון בעיות.
דרישות ייחודיות לתפקיד: עבודה בשעות בלתי שגרתיות, ייצוג הרשות בפורומים מקצועיים, ידע בעבודה עם תוכנות מחשוב, ריבוי משימות הדורשות מענה בקדימות גבוהה.
שפות: עברית ברמה גבוהה.
יישומי מחשב: היכרות עם תוכנות המחשב- office ועם תוכנות חברות הגביה (אוטומציה /מטרופולינט).
הגשת מועמדות : על המועמדים במכרזים למלא טופס בקשה למשרה פנויה , במידה ויש למועמד כלשהו עבר פלילי , יש לקבל התייחסות היועמ”ש של הרשות ליכולתו לשמש בתפקיד . במידה ואחד קרוב משפחה כהגדרתו בחוק , יש להעביר ההכרעה לוועדת השרות ע”פ סעיף 174 א’ לפקודת העיריות.
הנחיות כלליות:
א.על המעוניינים להגיש את המסמכים הרלוונטיים בצירוף שאלון אישי / בקשה למשרה פנויה .
ב.את הטפסים ניתן לקבל באתר העירייה baqa.co.il( טפסים).
ג.יש לשים את המסמכים הרלוונטיים במעטפה סגורה.
ד.המודעה הינה בלשון זכר אך הינה מיועדת לגברים ונשים כאחד.
לוח הזמנים :
יש למסור את הטפסים עד ליום 30.09.2018 בשעה 12:00 בצהרים בלשכת מנכ”ל העירייה
בכבוד רב
עו”ד מורסי אבו מוך
ראש העיר