עיריית באקה אל ג’רבייה
מכרז פנימי מס’ 02/2023
המודעה הינה בלשון זכר אך הינה מיועדת לגברים ונשים כאחד
תואר התפקיד : מנהל יחידת בריאות עירונית/ ישובית
אחוז משרה:100% משרה
דירוג שכר : מתח דרגות 9-11 בדירוג המנהלי או 39-41 בדירוג מח”ר או לחלופין העסקה לפי חוזה בכירים בכפוף לאישור משרד הפנים.
ייעוד התפקיד : ניהול וקידום תפיסת בריאות בתחומי אחריות הרשות המקומית ובשטחה, לטובת שיפור הבריאות וצמצום פערים בבריאות לתושבי הרשות.
תחומי האחריות:
- ניהול יחידת הבריאות הרשותית.
- הובלה והטמעת תכנית העבודה לקידום הבריאות כתפיסת בריאות בכל מדיניות של הרשות.
- תיאום מול משרדי הממשלה, גורמי חוץ במערכת הבריאות, ארגוני הבריאות וגופים אחרים וכן תיאום בנושא מדיניות בריאות בתוך יחידות הרשות המקומית.
- אחריות על פיקוח עירוני בתחומי בריאות הסביבה.
- פיתוח מקצועי והכשרת כוח אדם בתחומי העיסוק של היחידה.
- אחריות ליישום חוקים, תקנות ונהלים בתחומי בריאות ברשות המקומית.
- הנגשת מידע, נהלים ונתונים בתחומי הבריאות לקובעי מדיניות ברשות, ליחידות מקצועיות ברשות, למוסדות בפיקוח עירוני ובפלטפורמות רשותיות שונות.
- אחריות על מערך הבריאות בחירום.
.תיאור התפקיד:
- ניהול יחידת הבריאות הרשותית:
- הובלה וניהול פעילות הרשות המקומית בתחום הבריאות, אל מול בעלי תפקיד שונים ומול תחומי עיסוק שונים ברשות ומחוצה לה.
- ניהול, פיקוח ובקרה על ביצוע ואיכות עובדי היחידה, לרבות: מקדמ/ת בריאות רשותי, תזונאי/ת רשותי/ת, רכז/ת פרוייקטים, עובדי בריאות סביבה.
- הובלת מדיניות וניהול הבריאות העירונית בפעילות הרשות המקומית.
- ניהול שוטף, מעקב ובקרה על תקציב היחידה.
- הובלה והטמעת תכנית העבודה לקידום הבריאות בתפיסת בריאות בכל מדיניות של הרשות.
- בניית והטמעת תוכנית עבודה שנתית בהלימה למדיניות משרד הבריאות, המבוססת על נתונים, עקרונות קידום בריאות וצמצום פערים, בהתייחס לחובות הרשות בפיקוח על תנאי תברואה נאותים במוסדות, במרחב הציבורי ובעסקים.
- פיקוח ומעקב אחר תוכניות עבודה, ודיווח עיתי בהתאם לדרישות הרשות, משרד הבריאות ומשרד הפנים.
- קידום עקרונות ומיקודי משרד הבריאות, לרבות בקידום בריאות ומניעת תחלואה כרונית, צמצום פערים, מתן מענה רוחבי מותאם לכלל האוכלוסיות (לרבות בסיכון ובעלות צרכים ייחודיים), במסגרות ציבוריות, השירותים העירוניים, במרחבים בפיקוח עירוני ובמרחב הציבורי.
- רתימה ופיתוח שותפויות קבועות וחדשות לייזום, תכנון וביצוע מהלכים לקידום בריאות, לרבות מוסדות ובעלי תפקיד ברשות, גופים ציבוריים, ממשלתיים, עסקיים והתנדבותיים.
- שותפות רב מגזרית ושיתוף הציבור: שילוב תהליכי שיתוף תושבים בשלבי תכנון והטמעה, ועבודה רב-מגזרית לטובת השאת מדדי בריאות של תושבים.
- תיאום מול משרדי הממשלה, ארגוני הבריאות וגופים אחרים וכן תיאום בנושא מדיניות בריאות בתוך יחידות הרשות המקומית.
- תיאום עבודת יחידת הבריאות ושמירה על עדכון מקצועי מול משרדי הממשלה, נציגיהם והגופים הרלוונטיים.
- הטמעה וניהול של מהלכים, תכניות ופעולות לקידום בריאות עם מחלקות הרשות המקומית ועם מוסדות בעיר.
- ניהול קשר עם ספקי שירותי הבריאות בעיר (קופות חולים, מוסדות רפואיים ועוד) לצורך הבטחת זמינות ונגישות השירותים ולקידום יוזמות משותפות.
- 4. הנגשת מידע, נהלים ונתונים בתחומי הבריאות לרשות ומחוצה לה.
- א. אחריות על הנגשת מידע, נהלים, הנחיות ונתונים בתחומי הבריאות לקובעי מדיניות ברשות, ליחידות מקצועיות ברשות, למוסדות בפיקוח עירוני ובפלטפורמות רשותיות שונות.
- ב. אחריות על העברת מידע ונתונים בתחומי הבריאות, בהתאם לדרישות ונהלי משרד הבריאות, לרבות בעבודה מול פורטל הבריאות הרשותי של משרד הבריאות.
- ג. איגום ידע, מידע ונתונים ממקורות המידע השונים העומדים לטובת הרשות, לשם ביצוע מיפוי צרכים עירוני ובניית תוכנית עבודה רשותית מותאמת.
- ניהול מערך הבריאות בחירום
- א. השתתפות פעילה במערך החירום העירוני, בהתאם להנחיות ראש הרשות או הממונה מטעמו.
- ב. ניהול מערך הבריאות בחירום בריאותי (כגון פנדמיות, קורונה, אירועי אקלים קיצוניים ועוד), בתיאום וקשר עם גורמי החירום הרלוונטיים ברמה הרשותית והלאומית.
- ג. ניהול אוגדן מערך בריאות בשעת חירום.
- ד. ריכוז מידע ותאום פעולות בין כל ספקי שירותי הבריאות בחירום ואל מול כלל הגורמים הרלוונטיים.
- ה. תיאום פעילות מרכזי תמיכה נפשית (מת”ן) בחירום.
- ו. דאגה לשימור של אורחות חיים בריאות בקרב האוכלוסייה כחלק מהיערכות לשעת חירום
- ז. זיהוי קבוצות בסיכון וניהול מענה מותאם.
מאפייני העשייה הייחודיים בתפקיד:
- א. ייזום, ניהול, תיאום, ביצוע ובקרה של מהלכים אסטרטגיים ותכניות אינטגרטיביות איכותיות.
- ב. הזדהות עם הערכים והעקרונות של קידום בריאות ותפיסת “בריאות בכל מדיניות”.
- ג. מנהיגות משתפת, ניהול צוותי עבודה אינטרדיסציפלינריים ויכולת קבלת החלטות.
- ד. התעדכנות מקצועית מתמדת.
- ה. ייצוג הרשות בפורומים מקצועיים ברשות ומחוצה לה.
- ו. כישורי הבעה גבוהים בכתב ובעל פה.
כפיפות ארגונית:
- כפיפות מנהלתית למנכ”ל הרשות
- כפיפות מקצועית למחלקה לקידום בריאות ולשירותי בריאות הציבור ו/או מנהל תכנון אסטרטגי וכלכלי במשרד הבריאות באמצעות מטה יישום תכנית הבריאות בחברה הערבית.
דרישות התפקיד:
השכלה:
בעל תואר אקדמי המוכר במוסד מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה או שקיבל הכרה מהמחלקה להערכת תארים אקדמיים בחו”ל באחד או יותר מהתחומים הבאים: קידום בריאות, בריאות הציבור, סיעוד, מקצועות הבריאות בעלי רישוי משרד הבריאות (בהתאם להגדרות חוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות התשס”ח-2008), מדעי הרפואה, מדעי הטבע, מדעי החיים, מדעי החקלאות, עבודה סוציאלית, מדיניות ציבורית, מינהל ציבורי, לימודי סביבה וגאוגרפיה, פסיכולוגיה ארגונית, פיזיולוגיה של הספורט, חינוך גופני וחינוך.
עדיפות לבעלי תואר אקדמי שני במקצועות לעיל או בקידום בריאות או בבריאות הציבור, או לרופאים ורופאי שיניים מומחים בבריאות הציבור או ברפואת שיניים ציבורית.
קורסים והכשרות מקצועיות:
בוגר קורס המוכר על ידי המחלקה לקידום בריאות במשרד הבריאות, או הקורס המקביל של רשת ערים בריאות.
או
סיום בהצלחה של אחד הקורסים הנ”ל בפרק זמן שלא עולה על שנה וחצי מעת המינוי לתפקיד.
שפות: שליטה בשפה הערבית והעברית, שפות נוספות בהתאם לצורך.
יישומי מחשב: שליטה בתוכנות ה- Office היכרות ויכולת שימוש ברשתות חברתיות .
רישום מקצועי : לא נדרש .
ניסיון מקצועי:
ניסיון של 3 שנים לפחות בניהול, ארגון והפעלת פרויקטים, רצוי בתחומי בריאות הציבור, תכנון, קידום בריאות, עבודה קהילתית ו/או תחומי תוכן רוחביים וחוצי ארגון.
יתרון לבעלי היכרות עם עבודה ברשויות מקומיות שלטון איזורי.
ניסיון ניהולי: ניסיון בניהול של 2 עובדים מקצועיים לפחות בכפיפות ישירה, כאשר על תקופת
הניהול לעלות על משך של שנה לפחות.
תכונות אישיות: אמינות ומהימנות אישית, יוזמה ומעוף, קפדנות ודייקנות בביצוע, ערנות ודריכות, הבנה ותפיסה, כושר למידה, יכולת קבלת החלטות, שקדנות וחריצות, יכולת התבטאות בכתב ובע”פ, כושר ניהול עובדים והנעתם, יכולת ארגון ותכנון, יכולת תיאום ופיקוח, סמכותיות.
הגשת מועמדות : על המועמדים במכרזים למלא טופס בקשה למשרה פנויה, טופס חשש לניגוד עניינים, טופס הצהרה על קרבה משפחתית , במידה ויש למועמד כלשהו עבר פלילי , יש לקבל התייחסות היועמ”ש של הרשות ליכולתו לשמש בתפקיד .
הנחיות כלליות:
- על המעוניינים להגיש את המסמכים הרלוונטיים בצירוף שאלון אישי / בקשה למשרה פנויה והצהרה על קרבה משפחתית ושאלון לאיתור חשש לניגוד עניינים, הסכמה למסירת מידע מהרשם הפלילי והמידע על תיקים תלויים.
- את הטפסים והפרטים המלאים והמחייבים למכרזים ניתן לקבל באתר העירייה www.baqa.co.il ( טפסים).
- יש לשים את המסמכים הרלוונטיים במעטפה סגורה.
- המודעה הינה בלשון זכר אך הינה מיועדת לגברים ונשים כאחד.
- הליך המיון יבוצע רק למועמדים העונים על תנאי הסף של המכרז והגישו מועמדותם בפרק הזמן שנקבע לכך.
- העמידה בתנאי הסף תיבחן לפי אסמכתאות בלבד ואין די בקורות החיים להוכיח עמידה בתנאי סף.
- זכותו של מועמד עם מוגבלות לקבל התאמות הנדרשות לו מחמת מוגבלותו בהליכי הקבלה בעבודה.
- תינתן עדיפות למועמד המשתייך לאוכלוסייה הזכאית לייצוג הולם שאינה מיוצגת כנדרש בקרב עובדי העירייה, אם המועמד הוא בעל כישורים דומים לכישוריהם של מועמדים אחרים.
לוח הזמנים :
יש למסור את הטפסים עד ליום .02.2023 26 בשעה 12:00 בצהרים באגף משאבי אנוש העירייה.
בכבוד רב,
ראיד דקה- ראש העיר