עיריית באקה אל גרבייה
מכרז פומבי מס’ 46/2022
המודעה הינה בלשון זכר אך הינה מיועדת לגברים ונשים כאחד
תואר התפקיד : גזבר הרשות המקומית
אחוז משרה:100% משרה
דירוג שכר : העסקה עפ”י חוזה אישי בכפוף לאישור משרד הפנים.
תיאור התפקיד:
ייעוד התפקיד :
גזבר הרשות המקומית הוא האחראי על ניהול מערך הכספים של הרשות וענייניה הכספיים ובכלל זה יהא הסמכות המקצועית העליונה של הרשות בנושאים הכלכליים והכספיים לרבות בקרה ויעוד הכספים ופיתוח מקורות הכנסה
תחומי אחריות ופירוט המשימות העיקריות:
- הכנת הצעת התקציב ותקציב מילואים) תקציב רגיל ותקציב בלתי רגיל (על פי הנחיית ראש הרשות ובהתאם לצרכים התקציביים והמקורות בעת הכנת התקציב.
- ניהול תזרים המזומנים של הרשות המקומית
- ניהול ופיקוח על המשאבים הכספיים של הרשות, ופיקוח על שמירת מסגרת התקציב הרגיל והבלתי רגיל.
- אישור וחתימה על מסמכים שיש בהם התחייבות כספית של הרשות המקומית
- מתן חוות דעת בפני מועצת הרשות וועדותיה בנוגע לעניינים להם השלכה על תקציב העירייה הכנסותיה או הוצאותיה
- מתן חוות דעת וייעוץ כלכלי לראש הרשות ולמועצת הרשות וועדותיה
פירוט הביצועים והמשימות העיקריות, הנגזרים מתחומי האחריות:
- הכנת הצעת התקציב ותקציב מילואים )תקציב רגיל ותקציב בלתי רגיל( של הרשות על פי הנחיית ראש הרשות ובהתאם לצרכים התקציביים לעת הכנת התקציב:
- הכנת הצעת התקציב בהתאם להנחיית ראש הרשות על פי ובכפוף להוראות הדין לעניין זה
- מתן הנחיות מקצועיות ליחידות הרשות בתחומי אחריותו.
- דיווח למשרד הפנים על המסגרת התקציבית המאושרת ע”י מועצת הרשות בהתאם להנחיות.
- הכנת תוכנית הפיתוח השנתית והרב שנתית על פי צורכי הרשות ועל בסיס מקורות המימון הקיימים והצפויים.
- מתן חו”ד וייעוץ כלכלי לראש הרשות המקומית:
- א. בחינת מיצוי תקציבי הסיוע של הגופים העוסקים במתן תמיכה לרשות המקומית בתקציב הרגיל.
- ב. בחינת מיצוי תקציבי הסיוע של הגופים העוסקים במתן תמיכה לרשות המקומית בתקציב הפיתוח.
- ג. בחינה ומתן המלצות להגדלת בסיס ההכנסות העצמיות של הרשות המקומית
- ד. בחינה ומתן המלצות למועצת הרשות לייעול ההוצאה התקציבית על מנת להפנות מקורות נוספים לרווחת השירותים הניתנים לתושב.
- ניהול ופיקוח על המשאבים הכספיים של הרשות ופיקוח על שמירת מסגרת התקציב הרגיל והבלתי רגיל:
- ניהול חשבונות הרשות המקומית ופיקוח על הכנת הדוחות הכספיים
- . ב. ניהול התקציב הרגיל והבלתי רגיל )תקציב הפיתוח( של הרשות המקומית.
- אחריות על קופתה של הרשות המקומית – הכנסותיה והוצאותיה לרבות מעקב אחר תשלומים המגיעים לרשות מכח חוזים או כל מקור נורמטיבי אחר
- אישור וחתימה על מסמכים על פי דין, לרבות חתימה על מסמכים כאמור בסעיף 203 לפקודת העיריות )המוחל על מועצות מקומיות מכח סעיף 34א לפקודת המועצות המקומיות( שיש בהם התחייבות כספית של הרשות – כגון חוזה, הסכם פשרה, הוראות תשלום וכו’ לאחר בחינה כי הם עומדים בהוראות הדין.
- ביצוע בקרה תקציבית של כלל יחידות הרשות המקומית, וזאת לצורך שמירה על האיזון התקציבי בין הכנסות להוצאות הרשות המקומית.
- מעקב ופיקוח על ביצוע התקציב בפועל ואיתור מכשלות תקציביות בזמן אמת.
- קיום בקרות עצמיות בנושאי תקציב וכספים, לרבות תשלומי שכר
- פיקוח על היחידות הכספיות המקצועיות ברשות כגון השומה, הגבייה, חשבות ושכר.
- פיקוח ובקרה על ניהול כספי הרשות מול גופים פיננסיים
- פיקוח ובקרה על ניהול המערך החשבונאי
- פיקוח על הכנת הדוחות הכספיים, על-פי דרישות הדין
- הפעלת מערך גביית מיסים, אגרות והיטלים.
- מתן חוות דעת בפני מועצת הרשות וועדותיה בנוגע לעניינים להם השלכה על תקציב העירייה הכנסותיה או הוצאותיה:
- השתתפות קבועה בישיבות מועצת הרשות וישיבות ועדות אחרות של הרשות המקומית, לצורך הצגת חוות דעת מקצועית.
- מתן ייעוץ כספי שוטף, לגורמי הניהול ברשות המקומית לרבות הצעות ייעול להגדלת הכנסות וצמצום הוצאות.
- חבר בוועדות מכח הדין והנוהל כגון ועדת פיטורים, ועדת הנחות מארנונה, ועדת תמיכות, ועדת הקצאת קרקע וכיו”ב.
- פיקוח ואישור מראש של מסמכים שיש בהם התחייבות כספית של הרשות המקומית:
- א. בדיקה כי התחייבות כספית של הרשות עומדת בהוראות וההליכים הדרושים לפי כל דין לעניין מתן ההתחייבות, לרבות קיומו של מכרז או פטור ממכרז לפי הדין.
- ב. בדיקה כי ההתחייבות מתוקצבת בתקציב העיריה לאותה שנת כספים.
- ג. בדיקה כי אין בהתחייבות כדי להביא ליצירת גירעון שוטף בתקציב הרשות.
- ד. חתימה על חוזה, הסדר פשרה או כל מסמך שיש בו התחייבות כספית של הרשות המקומית וזאת לאחר קיום הבדיקות לעיל.
כפיפות ארגונית:
מנכ”ל העירייה
דרישות התפקיד:
השכלה:
תואר אקדמי, שנרכש במוסד המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, או שקיבל הכרה מהמחלקה להערכת תארים אקדמיים בחוץ לארץ, באחד מהתחומים הבאים: חשבונאות, כלכלה, מנהל עסקים או בעל תעודת רו”ח בתוקף.
או
גזבר רשות מקומית אשר מכהן במועד פרסום תיאור תפקיד זה וכיהן לפחות חמש שנים ברציפות ברשויות מקומיות. מובהר כי מניין שנות הניסיון לעיל הוא בנוסף לתנאי הניסיון המקצועי, ואינו חופף לו.
קורסים והכשרות מקצועיות: הגזבר יחויב לסיים בהצלחה קורס לגזברים לא יאוחר משנתיים מיום תחילת מינויו. העלאת שכר הגזבר המועסק בחוזה אישי תותנה בסיום ההכשרה כאמור.
שפות: עברית ברמה גבוהה. שפות נוספות בהתאם לצורך.
יישומי מחשב: שליטה ביישומי מחשב.
ניסיון מקצועי: בעל ניסיון מקצועי של 7 שנים לפחות בתחום הכספים וניהול תקציב ובכלל זאת ניסיון באחד או יותר מהתחומים הבאים: הכנת התקציב, ניהול תקציב, בקרת התקציב, ניהול מערכי גבייה או הכנת דו”חות כספיים מתוכן שנתיים לפחות בגוף בעל תקציב שנתי של 30 מיליון ש”ח לפחות.
ניסיון ניהולי: 3 שנות ניסיון לפחות בניהול צוות עובדים בכפיפות ישירה.
רישום פלילי: בהתאם לסעיף 170( ב( )1 )תונח לפני ועדת המכרזים הדנה בענין, חוות דעתו של היועץ המשפטי של הרשות המקומית בדבר קיום הרשעה של המועמד בעבירה שבשל אופייה, חומרתה או נסיבותיה אין הוא ראוי לשמש בתפקיד.
תכונות אישיות: אמינות ומהימנות אישית, יוזמה ומעוף, קפדנות ודייקנות בביצוע, ערנות ודריכות, הבנה ותפיסה, כושר למידה, יכולת קבלת החלטות, שקדנות וחריצות, יכולת התבטאות בכתב ובע”פ, כושר ניהול עובדים והנעתם, יכולת ארגון ותכנון, יכולת תיאום ופיקוח, סמכותיות.
מצב תפקיד: התמודדות עם לחץ ושחיקה, טיפול בו זמנית במספר נושאים, התמדה.
דרישות ייחודיות לתפקיד: עבודה בשעות בלתי שגרתיות, ייצוג הרשות בפורומים מקצועיים, הכרת פקודת העיריות, הכרת התכ”מ , תקשי”ר, וכל נוהל ותקנה הקשורות בניהול כספי הרשות המקומית.
הגשת מועמדות : על המועמדים במכרזים למלא טופס בקשה למשרה פנויה, טופס חשש לניגוד עניינים, טופס הצהרה על קרבה משפחתית , במידה ויש למועמד כלשהו עבר פלילי , יש לקבל התייחסות היועמ”ש של הרשות ליכולתו לשמש בתפקיד .
הנחיות כלליות:
- על המעוניינים להגיש את המסמכים הרלוונטיים בצירוף שאלון אישי / בקשה למשרה פנויה והצהרה על קרבה משפחתית ושאלון לאיתור חשש לניגוד עניינים, הסכמה למסירת מידע מהרשם הפלילי והמידע על תיקים תלויים.
- את הטפסים והפרטים המלאים והמחייבים למכרזים ניתן לקבל באתר העירייה www.baqa.co.il ( טפסים).
- יש לשים את המסמכים הרלוונטיים במעטפה סגורה.
- המודעה הינה בלשון זכר אך הינה מיועדת לגברים ונשים כאחד.
- הליך המיון יבוצע רק למועמדים העונים על תנאי הסף של המכרז והגישו מועמדותם בפרק הזמן שנקבע לכך.
- העמידה בתנאי הסף תיבחן לפי אסמכתאות בלבד ואין די בקורות החיים להוכיח עמידה בתנאי סף.
- במשרד זו תחול חובת מיון במכון מיון עוד בטרם כינוס ועדת הבחינה
- זכותו של מועמד עם מוגבלות לקבל התאמות הנדרשות לו מחמת מוגבלותו בהליכי הקבלה בעבודה.
- תינתן עדיפות למועמד המשתייך לאוכלוסייה הזכאית לייצוג הולם שאינה מיוצגת כנדרש בקרב עובדי העירייה, אם המועמד הוא בעל כישורים דומים לכישוריהם של מועמדים אחרים.
לוח הזמנים :
יש למסור את הטפסים עד ליום 30.11.2022 בשעה 12:00 בצהרים בלשכת מנכ”ל העירייה.
בכבוד רב, ראיד דקה- ראש העיר